2013. jan 03.

Biztonság vagy biztonságérzet

írta: steve4security12
Biztonság vagy biztonságérzet

shutterstock_97951145 (800x600).jpgValamennyien biztonságra vágyunk. Ez az ember egyik legősibb  és legalapvetőbb vágya amiért sok mindent meg is tesz. Emlékszem, hogy több mint tíz évvel ezelőtt az egyik megbízónk személyi védelmet rendelt tőlünk. Én pedig elküldtem az egyik legfelkészültebb testőrünket szolgálatba. A kollégának még a nevére is emlékszem Karcsinak hívták. Megjárta az idegenlégiót, közelharcban rendkívül felkészült volt és tekintve világot látott ember volt, több nyelven is kiválóan beszélt. Mindehhez egy nagyon letisztult kellemes modor párosult. Ideális megoldásnak tűnt, - legalábbis én naivan ezt gondolta. A megrendelőnek erről egészen más volt a véleménye...

Hívott is engem már az első nap végén, hogy más naptól ne Karcsit küldjem, mert mellette nem érzi magát biztonságban. Hirtelen fel sem fogtam a kifogás lényegét, mert engem tényleg a jó szándék vezérelt és a legjobb emberünket küldtem szolgálatba. El is kezdtem argumentálni Karcsi mellett, hogy milyen remek szakember, de a megbízónk leintett. Értse meg Kincs Úr, nem érzem magam mellette biztonságban. Majd kisvártatva hozzátette, hogy ő egy nagy magas jó kiállású testőrt várt, amilyeneket a filmekből megszokott. Károly valóban nem volt túl magas. Mindössze 168 cm magas, - ugyanolyan magas mint Bruce Lee. Ha nem is rendelkezett Bruce Lee képességeivel, de a legfelkészültebb testőrünk volt. Természetesen másnap küldtem egy olyan kollégát aki magas és jó kiállású kolléga volt. Jóllehet képességek dolgában ez a kolléga Karcsi mögött volt, de a megrendelő nagyon meg volt elégedve vele. Mellette biztonságban érezte magát.

Ezt a példát gyakran szoktam emlegetni azóta is vezető társaimnak, mivel rendkívül tanulságos. Az ügyfelek ugyanis nagyon gyakran nem a biztonságot, hanem a biztonságérzetet választják. A két fogalom ugyanis nem teljesen fedi le egymást.

A biztonságérzet ugyanis alapvetően egy pszichológiai kategória, szemben a biztonság kifejezéssel amely egy szakmailag körülhatárolható,  sőt hellyel közel mérhető dolog. Van akinek egy kiképzett vadászkutya javítja a biztonságérzetét, míg másoknak egy elektronikus betörésjelző rendszer felszerelése erősíti fel a biztonságérzetét. Vannak aztán paranoidok, akiknek a legmodernebb és legdrágább védelmi rendszer sem elegendő.  A biztonságérzetünk megteremtése nagyon fontos. Azt gondolom ez nem kérdés, viszont úgy vélem hogy nem elégséges csupán érzelmeinkre hallgatni. Igen gyakran kósza hírek, és megalapozatlan pletykák is rontják hangulatunkat, biztonságérzetünket. Arra kell tehát törekednünk, hogy biztonságérzetünket minél inkább tényekre és egzakt dolgokra, - továbbá szakértői véleményekre alapozzuk! Nem egy divatos személy ma Sztálin, de volt egy nagyon bölcs mondása, melyet ezúton is ajánlok kedves figyelmedbe. Az idézet így hangzik:

A tények makacs dolgok!

Szólj hozzá

biztonságérzet testőr személyvédelem magánbiztonság vállalati biztonság