2013. aug 01.

Gagyi Security

írta: steve4security12
Gagyi Security

 

shutterstock_20526584_800.jpg

Sajnos továbbra is virágzik a gagyi! Elképesztően olcsó  riasztó szettek, dömping áron versengő "őrzővédők"   szerepelnek a kínálatban, és minderre kereslet is van.  Még az sem vigasztal túlzottan,  hogy sok más üzleti szférában  is látok bőségesen minőséget illetően kihívásokkal küzdő termékeket és szolgáltatásokat. De én - kollégáimmal egyetemben  - a mi szakmánk felemelkedéséért dolgozunk...

Értem én persze, hogy gazdasági válság van és szinte mindenki szorosabbra húzza a nadrágszíját, és ott csökkent költséget, ahol tud. Igaz ez magánemberekre és sok-sok vállalatra egyaránt. A gagyinak éppen az a sajátságos természetrajza, hogy egy létező igényt elégit ki. Kis pénz - kis foci. A legédesebb, amikor egyes vevők albán árszínvonalon akarnak svéd  vagy svájci minőséget beszerezni.  Egyszóval a gagyira nagy igény mutatkozik, mert olcsóbb - de vajon biztosan olcsóbb mint a minőségi termék?

 Attól tartok, a gagyi nem hogy olcsóbb a minőségi terméknél, hanem egyenesen  a legdrágább. Mert rövidtávon ugyan valóban el lehet érni megtakarítást, de hosszabb távon az alacsony minőség visszaüt. Beszerez valaki mondjuk egy nagyon olcsó hongkongi lakásriasztó szettet, amit maga is fel tud szerelni - mintegy  25 - 30 ezer forintért. Azért csodákat ne várjunk ezektől a rendszerektől. Sok visszajelzést hallottam már, az ilyen "olcsó" rendszerek működéséről, ill. folyamatos téves jelzéseiről. Ugyanabba a lakásba akár tíz- vagy hússzoros áron is lehet riasztórendszert telepíttetni. De legalább ezek a "drágább" rendszerek hatékonyan működnek és hosszútávú megoldást jelentenek a rövid távon használható "barkácsolt" eszközökkel szemben. 

Nyilvánvalóan ha csak az árakat hasonlítjuk össze, akkor a kérdés roppant egyszerű. De ha ár/érték arányokat vonunk górcső alá, akkor minden valószínűség szerint a drágább az olcsóbb. Sokkal biztonságosabban és stabilabban működik ugyanis egy profi szakember által testreszabottan megtervezett riasztórendszer. Ezen túlmenően egy professzionális rendszer élettartalma lényegesen hosszabb, és meghibásodás esetén javítható.

Ugyanilyen módon látom az élőerős vagyonvédelmi ágazat működését is. A nemrég életbe lépett új vagyonvédelmi törvény ugyan megszüntette az alvállalkozók láncolatát, mely sok esetben szürke vagy akár fekete foglalkoztatást eredményezett. De ettől a lépéstől önmagában sajnálatos módon továbbra sem szűntek meg a dömping árak. Bertha  Szilvia  parlamenti képviselő 1200 Ft/óra/fő minimális vállalási árat szeretne elfogadtatni egy általa szerkesztett petíció benyújtásával.  Én a magam részéről nagy örömmel fogadnék egy ilyen típusú minimális óradíj meghatározást - ha már az építőiparban ez működik,  akkor a mi szakmánkban is támogatandó az elképzelés. Lehetséges, hogy így első hallásra nagyon magasnak tűnik ez az ajánlásban megfogalmazott minimális tarifa. De ne feledjük, hogy Európa több országában nem ritkaság a 10-12 Eurós vagy akár magasabb szolgáltatási óradíj. Számoljunk csak utána...

Nyilvánvaló módon nyomott árakból nagyon nehezen lehet professzionálisan működő vállalatot működtetni és tisztességes munkabért fizetni a vagyonőröknek. Sajnálatos módon nagyon sok "őrzővédő" társaság kizárólag olcsó árakkal képes érvényesülni, és minden lehetőséget meg is ragadnak, hogy "alákínáljanak" a konkurenciának.

 241329_381475911924014_213028365_o (1).jpgÉvekkel ezelőtt egy színesfém -telepen láttunk el vagyonvédelmi feladatokat képzett vagyonőrökkel. Majd az  ismert forgatókönyv szerint jött a "Tököm bököm Security" és jelentősen alánk kínált.  Edzett versenyzőként rezignáltan vettem tudomásul, hogy lapátra kerültünk. Azonban mintegy másfél évvel később ismét visszakerültünk ugyanarra a szolgálati helyre. Ekkor már a megrendelő volt némileg rezignált, - majd csalódottan elmondta, hogy mi történt vele. Az általunk hátrahagyott szolgálati helyen nagy értékű lopás történt, amelyben vélelmezhetően az őrök is benne lehettek - mivel egy teljes teherautónyi anyagot vittek el engedély nélkül az őrzött területről. Közel 20 millió forint értékű kára keletkezett a megbízónak - ráadásul a vagyonvédelmi cégnek nem volt szolgáltatás felelősségi biztosítása és nem tudott helytállni. Hiába kezdeményezett kártérítési pert a megrendelő - a cég nyomtalanul felszívódott, végelszámolásba menekült,és vélhetően azonnal újrakezdte áldásos tevékenységét egy vadonatúj cég színeiben. Szerény számításaim szerint a megrendelő ez esetben minimum 15 millió forintot bukott az olcsóbb szolgáltató bevonásával. De több ilyen esetet is átéltek már megrendelőink...

Egy nagy hazai vállalatnál láttunk el szintén évekkel ezelőtt őrszolgálati tevékenységet, igen nagy megelégedésükre. Félévente meglátogattam az igazgatót, akivel jó kapcsolatbanvoltam. Ettől függetlenül  sajnos a költségracionalizálás minket is elért, és jött helyettünk "Olcsó János BT".  Valószínűleg középvezetői szinten hoztak döntést ebben a cég számára a jelek szerint nem stratégiai kérdésben. Majdnem fél év múlva ismét találkoztam a volt megrendelőnk igazgatójával - aki érezhetően nem volt képben a változásokat illetően.   Egy rendezvényen futottunk össze, és ő  megragadva az alkalmat azonnal elkapott engem és bőszen elkezdte sorolni az utóbbi fél év hiányosságait. Én először döbbentem fogadtam a heves kritikát, majd gyors döntést hozva elhatároztam, nem szólok közbe- végül is  hadd adja ki a mérgét az igazgató úr. Tudtam persze azonnal, hogy itt egy fatális  félreértésről van szó, de belementem egyfajta "gonosz" játékba. Szépen kérdésekkel és figyelmes hallgatással vezettem be őt az erdőbe, és minden egyes bírálatát érdeklődve meghallgattam, a formaruha gyenge minőségéről, az őrök modortalan viselkedéséről, stb.  Majd úgy kb. 10 perc múlva közöltem vele, hogy ugyan mélyen megértem őt, de ebben az ügyben már nem én vagyok illetékes. Hát akkor ki az illetékes Kincs úr ha nem ön? - szegezte nekem a kérdést már kicsit ingerülten és megemelt hangnemben. Ezen a ponton már közölnöm kellett vele a hírt, hogy munkatársai mintegy fél éve felmondták a köztünk lévő szerződést - emiatt kritikai észrevételeit talán az új szolgáltató cég vezetőjével beszélje meg.  További sok sikert kívánva angolosan távoztam a helyszínről. De azt a meglepett arcot még ma is őrzöm emlékeim között.

A megrendelők egy része elképesztően rafinált módszerekkel igyekszik a szolgáltatási díjakat alacsonyan tartani.  Egy fehérvári megrendelőnk évekig nem akart hozzájárulni az év végi inflációkövető díjszabás-módosításhoz. Telefonon felhívtam az igazgatót és közöltem vele, hogy szeretném meglátogatni díjszabás emelés céljából. Jelezte, hogy örömmel lát, de ne is álmodjak emelésről, mert arról ő hallani sem akar. Azért meglátogattam és udvariasan megkérdeztem, hogy meg van-e elégedve a szolgáltatásunk minőségével. Ekkor nagyon hosszan és alaposan el kezdte sorolni a kifogásait, többnyire nem jelentős apróságokat említett meg. Nem vágtam közbe, nem védekeztem, csak udvariasan hallgattam a kifogásainak a sorozatát. Ő már végtelenül megnyugodva hátra is dőlt a karosszékében, mert úgy érezte, hogy "meg van a meccs". Én azonban, hosszú hallgatás után azt mondtam, neki : "Tudja Önnek teljesen igaza van. Látom, Ön elkötelezett a minőség iránt. Gratulálok az elegáns Mercédeszéhez, hiszen ez is arról árulkodik, hogy Ön kompromisszumok nélküli minőséget óhajt. Eközben ő boldogan bólogatott, majd hozzáfűztem a következő megjegyzésemet: "Tudja, mi teljesen egyetértünk, és én pont azért jöttem, hogy magasabb minőséget tudjunk Önnek produkálni. Ön azonban - mint kiváló és tapasztalt üzletember nyilván pontosan tudja, hogy a minőségnek ára van. Hiszen Mercédeszt sem lehet venni Trabant áron."  Kicsit zavartan bólogatott, majd fejcsóválva aláírta a díjszabás módosítási indítványunkat. 

Na, körülbelül ilyen tárgyalási leleményekkel és "küzdelmekkel" lehet csak esetenként reálisabb díjszabásokat "kiharcolni".

Mi elköteleztük magunkat az intelligens  minőségi szolgáltatások mellett. Igényes ügyfelekkel boldogan együttműködünk, és jelentem, egyre több ügyfél partnerünk ebben a projektünkben. Természetesen sokkal több igényes partner kiszolgálására is készek vagyunk. Bízom benne, hogy a minőségi termékek és szolgáltatások piaca egyre erőteljesebben növekedni fog, és mindezért senki sem akar majd albán árszinten fizetni.

Szólj hozzá

őrszolgálat objektumvédelem vállalati biztonság